Menu

CLOSE

Search This Blog

Tuesday, May 1, 2018

Karangan UPSR - Hari Sukan Sekolah

Hari Sukan Sekolah


Pada hari Sabtu yang lalu, sekolah saya telah mengadakan hari sukan. Hari sukan diadakan di padang sekolah yang luas.

Apabila saya tiba di sekolah, saya menuju ke arah padang sekolah. Padang sekolah riuh seperti pasar, penuh sesak dengan orang ramai . Khemah-khemah didirikan dan padang sekolah telah dihiasi dengan reben-rebe yang berwarna-warni.

Tidak lama kemudian, guru besar menyampaikan ucapan. Beliau berharap para peserta akan besemangat kejiranan dan bercuba sedaya upaya. Selepas itu, murid-murid berdiri tegak menyanyikan lagu Negaraku. 

Seterusnya, hari sukan pun bermula. Pelbagai jenis aktiviti telah dilancarkan. Antaranya termasuklah acara lumba lari, lompat tinggi dan lompat jauh, Pemain-pemain bersemangat untuk mendapat tempat pertama dalam pertandingan.

Beberapa jam kemudian, majlis penyampaian hadiah telah diadakan Hadiah-hadiah dan piala-piala diberikan kepada pemenang. Guru besar juga menasihati murid-murid supaya jangan hidung tinggi. 

Hari sukan tahun ini tamat pada pukul 1.00 petang. Murid-murid bertolak untuk pulang ke rumah. Saya berasa gembira kerana inilah pengalaman yang amat dihargai.

(153 patah perkataan)




5 comments: